Flygts Gräv & Transport

Kontakta oss för mer information idag
Finansering

Står du inför ett investerings- beslut, till exempel inköp av nytt eller begagnat fordon? ÅFA Finans har lösningen för dig!

Läs mer →

Verksamhetskritiska drivmedelsleveranser

Flygts Gräv & Transport är stora inom väg-, rivnings-, markentreprenader och krossning. Med en maskinpark på närmare 70 enheter går det åt mycket bränsle. Sedan fem år tillbaka är det ÅFA som ser till att drivmedel kommer fram till rätt ställe, i rätt tid och till rätt pris.

Flygts Gräv & Transport handlar driv- medel för stora summor per år och med ÅFA:s hjälp kan företaget spara både tid och pengar.
som vi inte var helt nöjda med, berättar Gabriella Flygt som arbetar med inköp och administration. Därför sökte vi aktivt efter en ny leverantör och via nätet hittade vi ÅFA och kontaktade dem och även andra leverantörer.Vi valde då ÅFA på priset i första hand samt att de kunde leverera till olika arbetsplatser och enheter per beställning. Det kändes direkt att ÅFA var flexibla och tillmötesgående.
– Nu har vi haft ÅFA i ca fem år och är mycket nöjda med dem. Någon som de även tar hand om är att vara vår medlare och mellanhand mellan oss och åkarna vilket underlättar mycket.

En väg in till en komplex tjänst

Flygts Gräv & Transport har omkring 55 anställda och företagets arbetsområde omfamnar hela södra och mellersta Sverige. Det är ett stort arbetsområde som kräver avancerad logistik avseende drivmedelsleveranserna.
– Det är enkelt att vara drivmedelskund hos ÅFA, betonar Gabriella Flygt.
Bara att skicka in beställning så ser ÅFA till att leveranserna kommer rätt och att vi får dem till bästa pris.Tjänsten betyder jättemycket för oss. Har vi inte diesel på plats får vi stillestånd vilket kostar oss pengar. Kvalitén på ÅFA:s tjänst gör att vi kan hålla igång affärerna.
– Om ÅFA kan jag säga att de är jättepositiva, professionella och väldigt effektiva.Vi har mycket bra kontakt med dem och de får en tia på en tiogradig skala. Dessutom uppskattar vi den personliga kontakten. Bättre att kommunicera med två personer som känner oss än flera olika i ett callcenter.