Lönehantering
Har du som fåmansföretagare en eller flera anställda rekommenderar vi att du tar hjälp med löneadministrationen. Det här är verkligen ett område omgärdat av många lagar och regler som kan vara svårt att hålla sig uppdaterad om. Hur ska anställningsavtalet utformas? Hur avslutas en anställning? Och allt däremellan. Vi har koll på vad som gäller kring olika anställningsformer, övertid, deltidsarbete, semester, föräldraledighet, sjukdom och rehabilitering, förmåner och julklappar, inlämning av skattedeklarationer och kontrolluppgifter m.m. Dessutom omfattas många anställda även av kollektivavtal som man måste ta hänsyn till.
Förenkla löneadministrationen med Crona Portal
Dina anställda registrerar enkelt sina tider online via Crona Portal. Detta görs lämpligast via en dator eller läsplatta och du slipper hanteringen av lönelappar. Sedan går du som arbetsgivare in efter löneperiodens slut och attesterar tiderna. Detsamma gäller för eventuella resor och utlägg som de anställda vill ha ersättning för. Här kan även de anställda se sina lönebesked och ändra sina kontaktuppgifter.
Läs mer om Crona Portal