Står du inför ett investerings- beslut, till exempel inköp av nytt eller begagnat fordon? ÅFA Finans har lösningen för dig!

Läs mer →

Samarbetspartners

Kontakta oss för mer information idag

SafetyNet

Molnbaserad portal underlättar för åkare

SafetyNet är en digital plattform för arbetsmiljö, kvalitet och säkerhet. Systemet handlar om att komma bort från penna, papper och pärm, samt att registrera saker direkt. SafetyNet passar speciellt bra för åkerier och andra företag som har många mobila medarbetare. 

SafetyNet kommer från Danmark där systemet är vida utbrett och används av kommuner, landsting samt 25 procent av stora företag med över 300 anställda.
– För användaren är systemet väldigt lätt att hantera, menar Anders Andersson på Axintor som marknadsför SafetyNet i Sverige. Utifrån sin telefon eller platta kan man registrera ärenden såväl online som offline i en app. Det kan handla om ärenden såsom tillbud och riskobservationer, registrering av försäkringsskador, felanmälningar på bilen, kundreklamationer och avvikelser, förbättringsförslag, överlast och mycket mer. Man kan även ha digitala checklistor i form av egenkontroller, fordonskontroller etc.
– Vi ska ha en plattform för åkare som hela tiden förbättras och utvecklas efter åkarnas krav och önskemål. En användbar funktion är exempelvis att man kan få GPS-koordinater från där ärendet registrerades.

Tunga referenser för SafetyNet
SafetyNet är nytt i Sverige men används redan av Carlsberg som har det på alla förare. En annan referens är ett åkeri i Västerås, MLC, med 30 lastbilar.
– Idag ställer stora företag, byggbolag, kommuner och landsting krav på att även mindre företag ska ha kvalitets- och miljösystem att jobba strukturerat med. Det är en utmaning om man inte har egna administrativa resurser. Men då gäller det att jobba smart istället, uttrycker Anders Andersson.
– När kunder börjar ställa krav på att man ska ISO-certifiera sig så finns det en plattform som är gjord för det. Jag säger inte att det är plug and play att ISO-certifiera sig men med SafetyNet så får man väldigt mycket på köpet. Resten hjälper vi på Axintor till med för företag som vill certifiera sig enligt FR2000, ISO9001 och ISO14001. Samarbetet med Axintor är ett led i ÅFA:s intention att erbjuda smidiga och nyttiga lösningar till sina kunder.

www.axintor.se


Floatix

Floatix

Rent och fräscht med Floatix

Floatix är en unik produkt som gör rent på ett kick. Strö det över spillet, vänta någon minut och borsta bort. Sedan är ytan helt torr och ren.

Där man vanligtvis är tvungen att använda kemikalier för att få bort den feta hinna som uppstår efter de flesta läckage, där gör man istället ingenting med Floatix.

Floatix kapslar in spillet och tar bort odörer från exempelvis bensin, tjockolja, urin, syror och flytande kemikalier, medan andra absorbenter suger upp spillet och fortsätter släppa ut ångorna. Floatix är dessutom hundra procent nedbrytningsbar.

En hink på 16 liter väger bara 2 kg och suger upp till 14 liter spill. En konkurrerande produkt behöver 80–90 kg för att suga upp samma mängd. Med Floatix sparar man väldigt mycket pengar i inköp och destruktion

Köp Floatix av ÅFA eller butiken TUR & Co i Tumba.


DNB

Smidig finansieringslösning vid investering

DNB, Den Norske Bank, är Norges största bank och har funnits på marknaden i 200 år. Sedan 2006 är företaget verksamt i Sverige och erbjuder bland annat finansiering inom olika områden, såsom lastbilar och entreprenadmaskiner.

Via samarbetet med DNB Finans kan ÅFA erbjuda smidiga finansieringstjänster till sina kunder.

– Vi har tradition, erfarenhet och kunskap vad gäller finansiering av transport och entreprenad, säger Henric Holmquist som är Sverigechef leasing på DNB. Det betyder att vi har en organisation med ett team av mycket kunniga och erfarna säljare som uteslutande jobbar med den här typen av affärer. Det gäller att sköta affären på ett kompetent och smidigt sätt. Våra medarbetare kan det här och tycker det är roligt. De kan exempelvis prata med kunderna om olika typbeteckningar på lastbilar, vad det är för chassi och drivlina. Och de är lika kunniga på maskinsidan.

– Här pratar du med en person som kan lastbilar lika bra som kunden. Det gäller inte bara våra säljare. Kunnandet går hela vägen via innesäljare och kreditvård, till leverantörssupporten som ser till att allt blir rätt när det gäller avtal, registrering, leasingspärrar och att leverantören får betalt så fort som möjligt.

– Välkommen att kontakta oss för att diskutera finansiering, så vi får möjlighet att lämna en finansieringslösning. Vägen in till oss går exempelvis via ÅFA:s hemsida under fliken `finansiering´, avslutar Henric Holmquist.

Är ditt företag redovisningskund hos ÅFA ser vi till att DNB får de ekonomiska rapporter de behöver för att göra en kreditbedömning.


tur-company

Tur & Company

Sedan början av 2016 driver vi f.d. ÅFA-butiken i Tumba och kommer kontinuerligt att utveckla sortimentet inom bilvård, belysning, arbetskläder och skor, reservdelar för tunga och lätta fordon och andra tillbehör. Målet är att kunna lagerhålla ett större sortiment varor. Mer info på www.turocompany.se.

Välkommen till butiken TUR & Company!

Ulf Jansson och Teo Almgren


safebox-logo

Safebox

Säker förvaring av viktiga dokument

ÅFA Redovisning kan erbjuda dig som redovisningskund en arkiveringstjänst genom vår samarbets-partner Safebox. Företaget uppfyller Riksarkivets rekommendationer vilket betyder att vi kan vara säkra på att all bokföring förvaras på ett tryggt sätt samt att bokföringslagens krav på arkivering uppfylls. För att förenkla för alla företag – stora som små – har Safebox tagit fram ett koncept som är både prisvärt och miljövänligt.
Det är du som företagare som ansvarar för att arkivering sker enligt uppställda krav. Vi på ÅFA har ej möjlighet att arkivera ert material här hos oss så därför är vår rekommendation att ni lagrar er bokföring och andra viktiga dokument hos Safebox.

• Frigör utrymme både hemma och på kontoret
• Dokumenten skyddas mot brand, fukt och stöld
• Total kontroll på var dokumenten finns och vi kan snabbt få fram dem vid behov
• Bokföringslagens krav efterföljs
• Safe Box erbjuder sig att destruera dokumenten efter 7 eller 10 år

Kontakta din redovisningskonsult för mer info.


PerformIQ – Personal med idrottens egenskaper

Rekrytering och Bemanning

ÅFA jobbar aktivt med att utveckla samarbeten med partners som kan vara av nytta för verksamhetens kunder. Som ett led i detta har PerformIQ – Personal med idrottens egenskaper lagts till listan. PerformIQ hjälper företag att öka företags produktivitet och konkurrenskraft genom profe­ssionella rekryterings-­ och bemanningsprocesser med kandidater som har egenskaper från idrotten. Egenskaper som ansvar, teamkänsla och dedikation. PerformIQ gör rekryteringar av såväl yrkesarbetare som tjänstemän. ÅFA fungerar både som speaking partner och förmedlande lots till PerformIQs tjänster.

Kontakt: 08-515 12 000, sjostaden@performiq.se


 

SANOCON

SANOCON

Sanocon Miljö och Sanering är ett ackrediterat miljöföretag som arbetar i hela Sverige med kontroll, rengöring och reparationer av cisterner och oljeavskiljare; med sanering, hantering och transporter av farligt avfall samt högtrycksspolning.

Vi bryr oss lite extra om våra kunder, våra kunders anläggningar och miljön. Det visar vi genom att jobba förebyggande och kostnadseffektivt, genom att hjälpa till med besiktning och sanering av bl.a. cisterner och avskiljare inom industrin eller vid privata anläggningar. Ni kan få hjälp med att hålla koll på när besiktningar och tömningar måste göras och att upptäcka eventuella risker eller brister, dessutom kan vi åtgärda dessa direkt när vi är på plats.

VI hanterar transporter och farligt avfall professionellt, sanerar när något går snett och jobbar för att det inte ska gå snett för våra kunder. Vi har gjort oss kända som mycket kunniga och för att hålla en hög tillgänglighet över hela Sverige.
 Välkommen att prova oss du också!


FraMia Design

FraMia Design

Reklambyrå i mindre format

Mia Fransson hyr med sitt företag FraMia Design lokal hos ÅFA. Men relationen sträcker sig längre än så.

FraMia Design hjälper ÅFA med att ta fram allt från rollups till annonser. Det är en resurs som även ÅFA:s kunder kan ta del av.

– Jag är grafisk designer som bl.a. hjälper företag med sin grafiska profil, säger Mia Fransson. Jag rekommenderar att starta med en logotype som speglar företaget på ett bra sätt. Med en bra logga kommer man långt och det behöver inte kosta så mycket.

– Med min bredd kan jag bistå mindre firmor med det mesta. Exempelvis att bygga en mässa, strajpa bilar, designa profilkläder eller fotografera till en broschyr.


 

Vill ni veta mer?

Maila eller ring oss så bokar vi in ett möte där vi diskuterar era behov och önskemål.